Monday, November 30, 2009

perjalanan ini...

perjalanan hidup hidup ini x tahu mana hentinya...x tahu mana permulaanya...aku...x tahu bila aku muala mengenali hidup...entah bila aku mengenali hidup...mengenali diriku sendiri...

aku tidak tahu di mana aku bermula...bilakah pertama kali aku pandai berkata...di saat bila aku mula petah bicara...tidak pernah akau sedari waktunya...aku...entah bila mengenali warna...memahami coraknya...apakah itu kehidupan...yang manusia sendiri masih berteka-teki...

aku sendiri x pasti...mungkin kerana ilmu agama ku tidak sedalam lautan...tidak seluas angkasa...oleh itu aku sering bertanya...apakah erti kehidupan...apakah tujuan aku hidup...aku sendiri kabur dengan persoalan ini...walau persoalan ini sering bermain di fikiran...pernahkah aku mencari jawapan...

fuh...aku sendiri x pasti...ya Allah...hadirkanlah iman...berikanlah aku petunjuk...aku mahu melihat destinasiku...arah tujuku...matlamat hidupku...berikanlah aku ilham ya Allah...sesungguhnya mata hatiku ini masih kabur...masih x nampak jalannya...