Friday, April 23, 2010

pandang ke hadapan...

aku ingin sentiasa pandang ke hadapan....
bagi memastikan aku meneruskan perjuangan yg maseh belum selesai....
perjalanan yg maseh lagi berada d pertengahan...
aku...
mahu ikhlaskan diri...
dalam ap jua yang aku lakukan...
hanya lah kerna ALLLAH S.W.T.
because not only the bad things happen...

namun...sesekali apabila aku lelah...
aku akan toleh ke belakang...
untuk mengimbas kembali apa yg telah aku lakukan...
sesungguhnya barang yang lepas jangan di kenanag bak kata orang tua2...
namun, bagiku...
ia adalah satu titik tolak d mana setiap kesulitan,kegagalan,kemanisan yang aku pelajari...
adalah untuk mematangkan diri ku sendiri....
oleh itu, ia mengajar aku erti bersyukur...
kerna sesungguhnya...
tiada manusia yang terlepas oleh ujian dari Allah...
kerna itu petanda DIA maseh menyayangi kita...
kerna DIA mahukan hambanya...
sentiasa mengingatinya....
sentiasa membutuhkannya....
sentiasa meminta pertolongan daripadanya....
terima kaseh YA ALLAH...
kerna mengajari aku erti bersyukur...
moga kau memberikan lebih banyak lagi hidayah dan petunjuk-MU...
pada diri ku ini...
insan yang lemah...