Saturday, March 6, 2010

x seharusnya........

aku banyak mempelajari sesuatu...
tentang semalam...
yang akan pudar...
jika tidak ku terjemahkan dalam tinta....

aku...
sememangnya terjaga...dari em0si yang panjang...
terlalu memikirkan banyak kemungkinana...
wal hal...
matahari akan terbit juga kees0kan harinya...

aku...
bersyukur pada-MU YA ALLAH....
kerna menyedarkan aku dari lena yang panjang...
tidak seharusnya aku memikirkan yang enggak2...
kerna itu smua prejudis dalam kehidupan...

aku...
ingin menjadi lebih positif dan berikhtiar...
Ya ALLAH berikan lah aku petunjuk...
agar aku sentiasa di bawah naungan -MU...
agar aku sentiasa di jalan-MU...
KAU YANG MAHA AGUNG....

kejayaan tidak akan datang bergolek jika engkau tidak berusaha dan berikhtiar...
sejurusnya engkau berd0a akan keputusan yang kau peroleh tidak akan membuat kan kau alpa dan mendabik dada...
kerna engkau juga insan biasa seperti yang laennya...
tidak mempunyai kuasa yang istimewa melainkan dari-NYA....
setelah itu engkau haruslah bertawakal dan menyerahkan segalanya kepada ALLAH...
kerna seseungguhnya...
rahsia di muka bumi ini hanya milik-NYA...
tuhan yang MAHA ESA...