Tuesday, March 9, 2010

aku yang bernama pelajar...

aku yang bernama pelajar...
seharusnya menyedari akan tanggungjawab yang aku pikul...
aku yang bernam pelajar
seharusnya cekal dan keras hati untuk bersengkang mata untuk menghadapi test dan quiz...
tapi apa yang dapat aku lakukan?
hanya membenarkan diri ini tidur beralaskan bantal yang empuk...

bangkitlah engkau wahai pelajar...
sang pencinta ilmu...
kejarlah ilmu sebanyak mana yang kau mampu selagi kau masih lagi bernafas...
dan jangan sekali2 kau alpa untuk menjalankan amanah yang telah diberikan kepadamu...
wahai manusia...
wahai khalifah di muka bumi Allah ini...
bangkitlah berjuang dengan hati yang suci...
hati yang ikhlas...
tidak menuntut sebarang balasan di hari muka kelak...
berjuanglah wahai hati...
berjuanglah wahai sang pencinta ilmu...
pencinta ilmu yang agung....